با این کارها موهایتان به زودی میمیرد.

موهایتان را سلامت نکهدارید

با این کارها موهایتان به زودی میمیرد.

این امر مسلم است که همه ما اهمیت زیادی به موهایمان می دهیم. اما این اهمیت گاهی به وسواس و زیاده روی تبدیل میشود به طوری که بیشتر از آنکه مثمر ثمر باشد، زیان آور است.

مثلا روی آوردن به خدماتی همچون کراتینه، دکلره، ویتامینه و … در صورتی که از حد تعادل خارج شود، موها را دچار آسیب دیدگی هایی مانند کش آمدن، پوک شدن و سوختن می کند. در این شرایط نیاز به پلکس درمانی هست که این امر می تواند هزینه بالایی را در سالنهای آرایشی بر داشته باشد.

کراتینه کردن مو:

خدمات موقتی را دور بریزید.

وقتی که یک آرایشگر درمورد کراتینه کردن مو با شما صحبت می کند و از مزایا آن می گوید، وسوسه می شوید که این کار را انجام دهید. کراتینه کردن امری موقتی است و پس از رشد مو، دوباره موهای شما به حالت طبیعی درمی آید. اما تکرار کراتینه بیشتر از یک بار درسال، امری مضر برای سلامت مو تلقی می شود. کراتینه کردن بر خلاف شامپو درمانی، فقط ساختمان خارجی مو را تغییر می دهد. پس، از این که سالی دو یا سه بار کراتینه انجام دهید بپرهیزید. به یاد داشته باشید، مواد کراتینه را ازنوعی انتخاب نمائید که بدون بو و گاز باشد. کراتینه های غیر استاندارد، به ریه ها به شدت آسیب می رساند و سرطان زاست.

دکلره کردن مو:

برای همیشه موهایتان را میکشید.

 بسیاری از خانمها طرفدار رنگهای روشن، مش، لایت و … هستند. این خدمات، نیازمند عملی به نام دکلره است. دکلره یعنی باز کردن پولک مو و خارج نمودن رنگدانه آن تا جایی که نیاز است. این کار، موها را ضعیف میکند و آنها را خشک و بی روح جلوه می دهد. دکلره به سلامت مو آسیب می زند.

سلامت مو
نکات مهم جهت مراقبت از مو

ویتامینه کردن مو:

خیلی هم قابل اطمینان نیست.

ویتامینه کردن از خدماتی است که در آرایشگاه ها با قیمت بالایی انجام می شود. این کار باعث زیبایی و ابریشمی شدن مو می شود. البته این کار نیز مانند کراتینه کردن، موقتی ست.

جهت تقویت موهایتان این مطلب را بخوانید: آبرسان عالی و مدت دار برای موهای وز

اکستنشن گذاشتن مو:

اکستنشن، برای بلند و پرپشت نشان دادن موها انجام می شود. به دلیل این که خانمها به هر دلیلی دچار ریزش مو می شوند، اکثر خانمها از آن استقبال می کنند. اکستنشن به مو آسیب وارد می کند و حتی موهای سالم را تحت تاثیر خود قرار می دهد و باعث ریزش آن می شود.

روشهای مراقبت از مو:

ماساژ موهای شما را نجات می دهد.

 ماساژ و آبرسانی به موها، به آنها جانی تازه می بخشد. همانطور که می دانید ساقه مو همانند عصب عمل می کند و اگر بشکند، کاری برای مو نمی توان انجام داد. ساقه معمولا زمانی میشکند که موها محکم بسته شده باشد یا آبرسانی به موها مختل شده باشد.

برای جلوگیری از آسیب به ساقه مو ضمن این که نباید آنها را محکم ببندید، ماساژ و آبرسانی به مو را هم نباید فراموش کنید. ماساژ و آبرسانی به مو می تواند توسط مراکز ماساژ یا آرایشگاه ها انجام شود. قبل از ماساژ موها، باید حتما از روغن های مرطوب کننده مو یا مواد آبرسان به مو استفاده نمود.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*