دلیل وز شدن موها چیست

آسیب رساندن به موها

دلیل وز شدن موها چیست؟

موهای شما زیبایی چهره شما هستند. به همین دلیل وقتی وزوزی، شکننده، خشک و بی بنیه میشوند، اعتماد به نفس خود را از دست میدهید. در این موارد سعی دارید به طرق مختلف، موهایتان را به حالت قبل و حتی بهتر از حالت اولیه برگردانید.

پس بدون مطالعه، برای درمان وز شدن موها، به سراغ محصولاتی میروید که اطرافیانتان معرفی میکنند. نظر کارشناسان شرکت آواپارسیان این است که ابتدا باید دلیل ضعیف شدن یا وز شدن مو را بشناسید و سپس تصمیم به استفاده از محصول مرتبط با مشکل موهایتان بپردازید.

در این مقاله به چند دلیل شایعِ ضعیف شدن و وز شدن موها می پردازیم و سپس راه های درمان آن را عنوان میکنیم. با ما همراه باشید.

 

از سشوار کمتر استفاده کنید:

استفاده روزانه از سشوار یا هر وسیله حرارتی دیگر، میتواند وز شدن موها را به دنبال داشته باشد. اگر میخواهید از وسایل حرارتی جهت صاف نمودن موهای خود استفاده کنید، روزانه این کار را انجام ندهید.

راه درمان: هر بار که میخواهید از وسایل حرارتی استفاده کنید، کمی روغن مو مانند روغن آرگان یا سرم مو مانند سرمهای کریستال به موها بمالید تا آسیب نبینند.

 

 از محصولات معتبر استفاده کنید:

هنگامی که شما از هر محصولی استفاده می کنید، بدون شناخت آن، وز شدن موها به دلیل ضعف ریشه حتمی است. صرفاً به حرف فروشنده یا مشاور  یا دوستانتان اکتفا نکنید و برچسب محصول را قبل از خرید بخوانید.

راه انتخاب: برای جلوگیری از ضعیف شدن و وز شدن موها، محصولاتی که در مواد تشکیل دهنده آنها الکل و پارابن استفاده شده، نخرید.

 

نرم کننده روی ریشه مو ممنوع:

انواع نرم کننده ها و ماسکها باید فقط و فقط به ریشه مو مالیده شوند. چنانچه این محصولات به کف سر مالیده شوند، باعث ریزش و ضعیف شدن مو می شوند.

راه حل: اگر نمیتوانید از محصولات نرم کننده و سرمها و ماسکها بر روی ساقه مو استفاده کنید، نوع محصول را تغییر دهید تا شاهد وز شدن موهایتان نباشید. انواع روغنها می تواند خشکی مو را درمان کند. این روغنها می تواند روغن آرگان، روغن کرچک و نارگیل و … باشد که چنانچه به کف سر مالیده شوند، مفید هم هستند.

 

توصیه ما برای مراقبت موهای خشک: آبرسانی عمقی و حبس آب در بافت موها

کم یا زیاد شستن موها:

هنگامی که موهایتان را به ندرت میشوئید، موها رطوبت خود را از دست می دهند و وز شدن موها اتفاق میافتد. همچنین وقتی موها را زیاد شستشو می دهید، چربی خود را از دست میدهند. شستشوی روزانه یا شستشوی هفتگی، ایده درستی برای تمیز نگه داشتن موها نیست.

راه درمان: موها را بیش از دوبار درهفته نشوئید. اگر باید هر روز تنی به آب بزنید، بهتر است از کلاه حمام استفاده نموده و فقط تنی به آب بزنید! در غیر این صورت شاهد وز شدن موهایتان خواهید بود.

 

دلیل وز شدن موها
یکی از دلایل وز شدن موها سشوار کشیدن مداوم است

 

استفاده نامتعادل از رنگ مو:

استفاده بیش از حد از رنگ مو و دکلره نمودن موها، خشکی و وز شدن موها را به دنبال دارد. هنگام رنگ و دکلره، پولکهای مو باز شده و همراه با از دست دادن رنگ طبیعی، چربی های طبیعی موها نیز از بین می رود.

راه حل: از مواد دکلره و رنگهای ویتامینه معتبر استفاده کنید. برخی دکلره ها جدیدا دارای موادی هستند که بسیار کمتر به مو آسیب میرسانند. این دکلره ها از موادی تشکیل شده که حین دکلره نمودن، احیا مو نیز انجام میدهند.

 

سخن آخر اینکه:

عوامل دیگری در وز شدن موها موثر است.این عوامل میتواند آب استخرها، آلودگی، نورمستقیم خورشید، خشکی اقلیمی باشد که کنترل آن از دست ما خارج است. پس بهتر است عواملی که در مقاله نام بردیم، کنترل نماییم تا حداقل آسیب را به موهای خود وارد کنیم.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*