بیماریهای مرتبط با خشکی پوست

خشکی پوست صورت

خشکی پوست:

به نظر شما آیا خشکی پوست دست و صورت ربطی به بیماری دارد؟ چه بیماریهایی سبب خشکی پوست می شوند؟

آیا میتوان خشکی پوست بدن، حاصل از بیماری را درمان نمود؟ خشکی پوست شما در اثر چه بیماری است؟ اگر یکی از این سوالات، سوال شما هم هست، ما را همراهی کنید.

بیماریهای مرتبط با خشکی پوست بدن:

هیچ انسانی از داشتن پوست خشک لذت نمی برد. ما برای داشتن پوستی پرطراوت به هر کاری دست میزنیم. در برخی موارد موفق می شویم و در برخی موارد ناموفق.

پوست بدن ما نشانگر سلامت بدن ماست. اگر محصولات آرایشی خاصی با برندهای معروف استفاده نموده اید که هیچ کدام موثر نبودند، به دنبال بیماریهای پنهان بدنتان باشید.

خشکی پوست و دیابت:

دیابت تغذیه رسانی به بدن را مختل می کند. مختل شدن روند تغذیه بدن، میتواند مایعات بدن را تخلیه کند. مایعاتی که باعث هیدراته یا مرطوب نگهداشتن پوست میشوند.

در حقیقت افزایش قند خون در افرادی که پوستی خشک دارند، باعث ایجاد آلودگی در پوست می شود. باکتریهایی که بوسیله گلوکز زنده میشوند، آلودگی در پوست ایجاد می کنند. این عامل باعث ایجاد زخم در افراد دیابتی می شود.

پس افراد دیابتی باید پوست خود را همواره مرطوب نگه دارند. به یاد داشته باشید پوست چرب با پوست مرطوب فرق دارد. استفاده از انواع محصولات چرب به جای محصول رطوبت رسان اشتباه محض است.

 

خشکی پوست و کم کاری تیروئید:

هورمونهای غده تیروئید نقش موثری در فعالیتهای بدن دارند. عدم ترشح یا کم ترشح شدن این هورمونها میتواند بسیاری از فعالیتهای حیاتی بدن را مختل کند.

بسیاری از هورمونهای بدن توسط پوست جذب می شوند. برخی از آنها پوست را ترمیم می کنند. هورمون غده تیروئید نیز توسط پوست جذب شده و آن را ترمیم میکند. افرادی که کم کاری غده تیروئید دارند، پوستشان بسیار خشک است. این افراد باید همواره پوست خود را مرطوب نگه دارند.

 

خشکی پوست و بیماریهای کلیوی:

افرادی که دارای پوستی خشک هستند و مبتلا به یکی از انواع بیماریهای کلیوی میباشند، همواره باید پوست خود را مرطوب نگه دارند. کلیه ها ارتباطی عمیق با هیدراته نگه داشتن پوست دارند. کلیه ها قادرند تعادل بین مواد مغذی بدن و مواد معدنی بدن را حفظ کنند. هرگاه این تعادل بهم بخورد، خشکی و التهاب پوست را به همراه دارد.

 

خشکی پوست و بیماری اگزما:

اگر تصور شما از خشکی پوست، اگزماست، اشتباه میکنید. اگزما همان خشکی، التهاب، قرمزی و فلس دار شدن پوست است. هنگامی که پوست به ماده ای آلرژی نشان میدهد، اگزما اتفاق می افتد. اگزما ممکن است ارثی هم باشد. در هنگام خشکی پوست باید بوسیله مواد طبیعی مرطوب کننده پوست خود را مرطوب نگه دارید.

 

خشکی پوست بدن و صورت
چه بیماریهایی سبب خشکی پوست می شوند؟

 

رفع خشکی و سلامت پوست:

مصرف مواد آرایشی که از مواد تشکیل دهنده آنها شیمیایی است، بپرهیزید. از مواد آرایشی استفاده کنید که پایه گیاهی دارند.

ورزش را هیچگاه فراموش نکنید. حتی پیاده روی میتواند در سلامت پوست بسیار موثر باشد.

برای هیدراته مانند پوستتان، به اندازه کافی آب بنوشید.

آب میوه های طبیعی و دتاکس واتر را به نوشیدنیهای روزانه خود اضافه کنید.

 

سخن آخر اینکه:

همواره در هر شرایطی پوست خود را هیدراته نگه دارید. اگر بیماری شما باعث خشکی پوستتان شده، حتما پوست خود را مرطوب نگه دارید، تا سلامتی خود را تضمین نمایید.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*