چطور رنگ موی مناسب خود را بیابیم

رنگ مو مناسب شما

چطور رنگ موی مناسب خود را بیابیم؟

یافتن رنگ‌موی مناسب ساده نیست انتخاب رنگ دلخواه از روی کاتالوگ رنگ  را باید با توجه به رنگ طبیعی مو، رنگ چشم و پوست خود انتخاب کنید. رنگی که می‌بینید حاصل بازتاب نور از روی رنگدانه‌های رنگ‌شده است. بنابراین، یک رنگ یکسان روی موهای مختلف متفاوت است. رنگ موی سیاه، نور کمی را منعکس می‌کند و این درست برخلاف عملکرد رنگ موی بور است. رنگ شماره ده مو را روشن و  رنگ شماره  یک آن را تیره می‌کند.

 

وقتی که رنگ موهای خود را روشن می‌کنید، هاله گرمی از رنگ‌های زرد و قرمز دور شما دیده می‌شود. به یاد داشته باشید که ترکیب رنگ‌های زرد و قرمز، رنگ نارنجی را تولید خواهد کرد، نه رنگ دلخواه شما را پس بهتر است از یک آرایشگر برای روشن کردن موهای خود استفاده کنید که رنگ کار حرفه ای باشد او می تواند با ترکیب یک با چند رنگ رنگ دلخواه شما را ساخته و بدست آورد.

 

مناسب ترین رنگ‌ها برای کسانی که پوست گندمگون و برنزه دارند :

رنگ‌های شیری، گل‌بهی، مسی، کرم نخودی، قهوه‌ای، زرد سوخته، قهوه‌ای مایل به قرمز، قهوه‌ای مایل به طلایی، و رنگ‌های آبی، سبزآبی، فندقی، عسلی، سبز کاهویی و زرد است. برای چشم‌های کهربایی یا به رنگ قهوه، رنگ‌موهای طلایی با های‌لایت قرمز، قهوه‌ای طلایی، قهوه‌ای عسلی، فندقی، مسی و قهوه‌ای سوخته مناسب است. برای درخشش رنگ از واریاسیونها نیز میتوانید استفاده کنید.

 

مناسب ترین رنگ‌ها برای کسانی که پوست‌های روشن دارند :

های‌لایت آبی‌قرمز و برای پوست‌های صورتی و سرخ، رنگ کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره با سایة آبنوسی جلوة خاصی ایجاد خواهد کرد. برای چشم‌های آبی روشن، آبی خاکستری، آبی تیره، سبز تیره، قهوه‌ای و مشکی، بهترین رنگ‌مو ارغوانی با های‌لایت شرابی، پلاتینی، خاکستری، قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره، مشکی و شیری است. هنگام استفاده از رنگ مو بهتر است کمی میراکل یا روغن آرگان به آن افزوده تا از آسیب رساندن به موها جلوگیری کنید.

 

 

رنگ‌موی مناسب
یافتن رنگ‌موی مناسب ساده نیست

 

 

انتخاب رنگ‌مو به مرغوبیت رنگ، سلیقه و خواسته شما و مدت زمانی که می‌خواهید آن رنگ روی موهایتان باقی بماند بستگی دارد. اغلب زنان از رنگ‌های تیره شروع می‌کنند و هر بار، رنگ یک درجه روشن‌تر از قبل را برمی‌گزینند. اگر رنگ‌موی انتخابی موهای سفید شما را پوشش نمی‌دهد، از رنگ مرغوب‌تر و یک درجه بالاتر از رنگ موی اصلی خود استفاده کنید. یا برای پوشش موهای سفید بهتر است از سیستم مردانساژ مو استفاده نمائید و برای این کار حتما به یک آرایشگر خبره نیاز دارید. البته به یاد داشته باشید برای عدم آسیب دیدگی مو بوسیله رنگ، بهتر است از ماسکهای پروتئینه استفاده کنید.

 

 

مناسب ترین رنگ‌ها
برای درخشش رنگ از واریاسیونها نیز میتوانید استفاده کنید

 

سخن آخر اینکه:

ما به شما توصیه می کنیم که اگر به طور متناوب موهایتان را رنگ میکنید حتما از رنگهای بدون آمونیاک استفاده نمائید. همه ما می دانیم که پوست سر بهترین منبع جذب انواع ویتامینها، مواد شیمیایی و… می باشد و اگر ما به طور متناوب مواد شیمیایی را روی سر خود بگذاریم سریعا این مواد جذب خون می شوند و کم کم تاثیر نامطلوب خود را به روی بدن ما به جا گذاشته و در بعضی اوقات ایجاد حساسیت در پوست صورت و اطراف چشمها و ابروها به شدت متورم و قرمز می شود.

(این همان مسمومیت خون به واسطه آمونیاک و مواد سمی است) که وارد خون شده است. پس بهتره برای زیبایی خود و حفظ سلامتی خود ارزش قائل شویم و از رنگها و مواد آرایشی و بهداشتی مرغوب و استاندارد و اصل استفاده نمایید.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*