بیماریهای مربوط به خارش سر کدامند

درمان خارش سر

بیماریهای مربوط به خارش سر کدامند؟

در مقاله قبل در مورد دلایل خارش سر، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در این مقاله شرکت آواپارسیان قصد دارد در مورد بیماریهای مرتبط با خارش سر مواردی را عنوان کند.

چنانچه مواردی که در مقاله قبل ذکر نمودیم، دلایل خارش سر شما نبود، این مقاله را مطالعه نمائید. با ما همراه باشید.

 

بیماری گال یا اسکابیز:

یکی از بیماریهایی که منجر به خارش سر می شود، بیماری گال است. گال نه تنها باعث خارش سر می شود بلکه باعث خارش در تمام نقاط بدن هم می شود. عامل این بیماری سرسخت، موجود بسیار ریزی به نامهای گال، جرب یا اسکابیز است.

این موجودات پوست سر را سوراخ کرده و در آنجا تخمگذاری و زندگی می کنند. عامل سرایت گال یا اسکابیز، تماس جنسی و قرار گرفتن در جاهای شلوغ و آلوده است.

 

درماتیت شوره ای یا شوره سر:

یکی دیگر از عوامل خارش سر بیماری درماتیت است. راه های درمان این بیماری زیاد است ولی بهترین راه استفاده از روغن آرگان ویرجین الکسیر است. میتوانید روغن آرگان را دوبار در هفته به پوست سر بمالید و یک دقیقه ماساژ ملایم دهید. به مدت دو ساعت بر روی سر بماند و سپس آن را با شامپو ملایم بشوئید.

یکی از بهترین نوع درمانهای خارش سر، استفاده از شامپو و کاندیشنر عصاره درخت چای میباشد. این شامپو و نرم کننده می تواند خارش پوست کف سر را مهار و سپس درمان نماید. شامپو و کاندیشنر عصاره درخت چای، دارای عصاره نعناع و بابونه ست. این عصاره ها می تواند وظیفه آرامبخشی پوست کف سر و ضدعفونی آن را انجام داده و خارش سر را به مرور از بین ببرد.

 

پیشنهاد مشاورین آواپارسیان این است که در صورت داشتن موهای خشک، برای از بین بردن خارش به دلیل خشکی کف سر، از شامپو عصاره نارگیل استفاده نمایید.

 

بیماری استرس:

بیشتر وقتها استرس باعث خارش سر می شود. چنانچه سرتان را به آرامی هم بخارانید، باز هم دچار مشکل می شوید. مواظب باشید با ناخنهای آلوده سر را نخارانید چون باکتریهای زیر ناخن به پوست سر منتقل می شوند و در این صورت بیماریهای دیگری هم دچار می شوید. استرس بیماری است که درصد بالایی از کنکوریها به آن دچار می شوند. استرس نه تنها باعث خارش سر می شود بلکه باعث شوره سر هم می شود. چنانچه نمی خواهید به پزشک مراجعه کنید، بهتر است کمی اسطوخودوس، گل گاو زبان و نعناع را به صورت دمنوش هرشب میل کنید تا استرستان در طول روز بعد کمتر شود.

 

بیماری پسوریازیس:

بیماری خودایمنی پزوریازیس، باعث ایجاد لکه ای قرمز و نقره ای متورم بر روی پوست می شود. این بیماری مسری نیست ولی امروزه درصد بالایی از مردم ایران به آن مبتلا هستند.

اگر به این علائم برخورد کردید، به پزشک مراجعه نمایید و همواره سر را با شامپوهایی که دارای اسیدسالسیلیک و ذغال سنگ هستند، بشوئید.

 

بیماری عفونت قارچی و کچلی:

اگر دلیل خارش سر شما این بیماری باشد، حلقه های قرمزی بر روی سر ظاهر می شود که شبیه کرمهای حلقوی است. این حلقه ها پوسته هایی تولید می کنند که به صورت شوره لابلای موها دیده می شوند. این بیماری مسری است.

سعی کنید در معرض تماس با این افراد قرار نگیرید. این قارچها در عمق پوست سر نفوذ می کنند و تا فولیکول مو را تحت تاثیر قرار می دهند. به همین دلیل باعث کچلی می شوند. برای رفع و درمان این بیماری به پزشک مراجعه نمائید. برای از بین بردن این قارچها می توانید به دوستانتان شامپو و کاندیشنر عصاره شکوفه های گیلاس را پیشنهاد نمایید.

 

حساسیت یا آلرژی:

گاهی در اثر رنگ کردن موها، پوست سرتان خشک می شود و دچار خارش می شوید. گاهی هم به مواد رنگ یا دکلره حساسیت نشان می دهید. به خاطر داشته باشید که استفاده از رنگهای کیفیت بالا و کرم دکوپلکس به جای پودر دکلره، میتواند در عدم ابتلا به این حساسیت موثر باشد. اگر اصرار به استفاده از پودر دکلره دارید، از پودرهای دکلره کیفیت بالا یا پودر آیس استفاده کنید.

 

دلیل خارش سر چیست
دلایل خارش کف سر را بشناسید

 

بیماری شپش سر:

این که میگویند شپش سر در موهای کثیف زندگی می کند یا می تواند بپرد، اصلا واقعیت ندارد. شپش سر کودکان، از شایعترین انواع شپش است. کودکان بیشتر از همه افراد، با هم در تماس هستند. شیوه انتقال شپش، تماس سر با سر شخص دیگر است.

پس سعی کنید در فصلهایی که شپش سر زیاد دیده می شود، وسایل شخصی مانند رختخوابهای کودک را دائم با سرکه و آب 60 درجه بشوئید و روبالشیها را هر دو روز تعویض کنید. داروهای شپش و شامپوهای درمان کننده شپش را به درستی انتخواب نمائید.

 

سخن آخر اینکه:

به بیماریهای پوستی خود اهمیت بدهید. این بیماریها به سرعت پیشروی می نمایند و فرد را کاملا درمانده می کنند. بیماریهای پوستی به راحتی بوسیله پزشک درمان می شوند.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*