کاربردهای روغن آرگان آرایشی بهداشتی

خواص روغن آرگان اصل

کاربردهای روغن آرگان آرایشی بهداشتی:

این روغن گیاهی که به طور طبیعی وجود دارد از هسته میوه درخت آرگان گرفته می شود. روغن آرگان بومی مراکش است اما اکنون در سراسر کره خاکی برای کاربردهای مختلف آشپزی ، آرایشی و دارویی استفاده می شود. در این مقاله 11 مورد از برجسته ترین کاربردهای روغن آرگان در زمینه آرایشی بهداشتی توضیح داده شده است.

 

1 . حاوی مواد مغذی ضروری است.

روغن آرگان از اسیدهای چرب و انواع ترکیبات فنلی تشکیل شده است.

بالاترین میزان چربی روغن آرگان از اسید اولئیک و لینولئیک می باشد.

تقریباً 29–36٪ میزان اسیدهای چرب روغن آرگان از اسید لینولئیک یا امگا 6 حاصل 

روغن آرگان مراکشی

می شود. امگا 6 منبع خوبی از ماده مغذی ضروری بدن است.

اسید اولئیک اگرچه ضروری نیست ، اما 43-49٪ از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان را تشکیل می دهد و همچنین یک چربی بسیار سالم است. اسید اولئیک که در روغن زیتون نیز یافت می شود.

روغن آرگان رویال منبع غنی ویتامین E است که برای سلامت پوست و مو مورد نیاز است. این ویتامین همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی می باشد.

2 . دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

ترکیبات فنلی مختلف موجود در روغن آرگان بیشتر عامل آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن هستند.

روغن آرگان غنی از ویتامین E یا توکوفرول ، یک ویتامین محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش اثرات مخرب رادیکال های آزاد عمل می کند.

سایر ترکیبات موجود در روغن آرگان مانند ملاتونین و استرول های گیاهی نیز در ظرفیت آنتی اکسیدانی آن نقش دارند.

مطالعه اخیر نشان داده است که روغن آرگان می تواند به طور مستقیم روی پوست استفاده شود تا التهاب ناشی از آسیب یا عفونت را کاهش دهد.

روغن آرگان بومی مراکش 3 . سرشار از امگا 9 است.

روغن آرگان منبع غنی از اسید اولئیک است که یک چربی اشباع نشده و امگا 9 است.

4 . علائم پیری پوست را کاهش می دهد.

روغن آرگان به دلیل خواص معجزه آسایی که از خود نشان داده است، به سرعت به یک ماده محبوب برای بسیاری از محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده است.

آرگان ترمیم و نگهداری پوست را بر عهده دارد. روغن فوق در صورت استفاده مستقیم بر روی پوست، آن را تقویت نموده و علائم بصری پیری را کاهش می دهد.

5 . برخی از بیماریهای پوستی را درمان می کند.

روغن آرگان یک داروی خانگی محبوب برای درمان بیماری های التهابی پوست می باشد. شواهد علمی محدودی در مورد توانایی روغن آرگان در درمان عفونت های پوستی خاص وجود دارد ، اما هنوز هم به طور مکرر برای این منظور استفاده می شود.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که روغن آرگان حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. برای درمان بافت پوست میتوان روغن آرگان را کاندید خوبی در نظر گرفت.

6 . زخم ها را بهبود می بخشد.

روغن آرگان روند بهبود زخم را تسریع می کند. مطالعه بر روی حیوانات پیشرفت قابل توجهی در ترمیم زخم را نشان میدهد. در سوختگی های درجه دوم موشهایی که روغن آرگان دو بار در روز و به مدت 14 روز برای آنها استفاده شده بود، ترمیم سریعی اتفاق افتاد.

اگرچه این داده ها با اطمینان چیزی را ثابت نمی کند، اما نقش احتمالی روغن آرگان در ترمیم زخم و ترمیم بافت پوست را نشان می دهد.

7 . رطوبت رسان پوست و مو است.

اسیدهای اولئیک و لینولئیک که بیشتر محتوای چربی روغن آرگان را تشکیل می دهند، مواد مغذی حیاتی برای حفظ سلامت پوست و مو هستند. روغن آرگان به طور مستقیم روی پوست و مو تجویز می شود.

 

روغن آرگان غنی شده با روغن کتان8 . برای معالجه و جلوگیری از چروک پوستی استفاده می شود.

روغن آرگان می تواند برای جلوگیری و کاهش علائم چروک استفاده شود. تحقیقات نشان می دهد که روغن آرگان می تواند به کاهش التهاب و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند. گزارشهای بسیاری از افراد موفق در استفاده از آن را برای ایجاد کشش در پوست و کاهش چروک موجود است.

9 . برای درمان آکنه استفاده می شود.

روغن آرگان جهت پیشگیری و درمان موثر برخی از آکنه ها استفاده می شود. اینکه روغن آرگان در درمان آکنه موثر است یا خیر به علت آن بستگی دارد. اگر شخص با خشکی پوست یا اگزما دست و پنجه نرم می کند، روغن آرگان در بهبود آن موثر است. اگر آکنه به دلایل هورمونی باشد، روغن آرگان بهبودی آنچنانی نخواهد داشت. آرگان ممکن است قرمزی را کاهش دهد و تحریک ناشی از آکنه را تسکین دهد.

10. برای پوست بسیار مفید است.

روغن آرگان معمولاً به صورت خالص به صورت موضعی استفاده می شود. اغلب در محصولات آرایشی مانند لوسیون ها و کرم های پوستی نیز وجود دارد. روغن آرگان را اگرچه می توان مستقیماً روی پوست استفاده کرد، اما بهتر است این کار را با مقدار بسیار کمی روی بازو شروع کنید تا اطمینان حاصل کنید که حساسیت نخواهید داشت.

11. برای مو بسیار موثر است.

شما می توانید روغن آرگان را به طور مستقیم روی موهای مرطوب یا خشک قرار دهید تا خشکی و آسیب دیدگی را بهبود ببخشد، شکستگی مو و موخوره را کاهش دهد. روغن آرگان همچنین گاهی در شامپوها یا نرم کننده ها نیز فرموله می شود.

اگر اولین باری ست که از آن استفاده می کنید ، با مقدار کمی شروع کنید تا ببینید واکنش موهای شما چیست. اگر ریشه طبیعی موهایتان روغنی است، آرگان را فقط نوک موهای خود بمالید تا از چرب شدن موهایتان جلوگیری کنید.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*