جلوگیری از پیرشدن دستها

درمان پیری دست

جلوگیری از پیرشدن دستها:

طبق بررسی پزشکان و متخصصان، دستها یکی از حساسترین اعضا بدن از لحاظ سیستم عصبی هستند. پیرشدن دستها یکی از عواملی است که باعث عدم زیبایی آنها می شود. زیبایی دستها یکی از مواردی است که هنگام روبرو شدن با افراد مختلف، توجه ما را به خود جلب می نماید.

بیشتر انسانها با دستهای خود، بد رفتار می کنند، در سرما، گرما، کارهای سخت و … دستها یاریگر ما هستند ولی باید متعادل و بر اساس توان استاندارد از آنها استفاده نمود.

این که چه کارهایی برای مراقبت از دستهایمان انجام دهیم تا از پیرشدن آنها جلوگیری کنیم، نیاز به جمع آوری مطالبی از متخصصان و مشاوران پوست دارد. آواپارسیان، در این زمینه مطالبی را برای شما عزیزان جمع آوری نموده که بوسیله عمل به آنها می توانید دستهای خود را از پیری زودرس نجات دهید. پس با ما همراه باشید.

 

پاکسازی پوست دست:

پاکسازی پوست دست، پیرشدن دستها را به تعویق می اندازد. هنگامی که پوست پاکسازی می شود، سلولهای مرده روی پوست از بین می روند و پوست دست آزاد می شود. هنگامی که تصمیم به پاکسازی پوست دست گرفتید، پاک کننده های ملایم تری نسبت به پاک کننده های بدن در نظر بگیرید. پاکسازی باید بر روی پوست پشت دستها و پوست کف دست صورت بگیرد. ماساژی که برای پاکسازی انجام می دهید، باید به صورت چرخشی باشد.

 

رطوبت رسانی به پوست دستها:

رطوب رسانی، باعث جلوگیری از پیرشدن دستها می شود. پوست دست به دلیل عدم مراقبت و انجام کارهای غیر متعارف، تمایل به خشک شدن دارند. انواع مواد شیمیایی، گردو خاک و … به پوست ما آسیب می رسانند و آنها را رو به خشکی میبرند.

اگر از جمله افرادی هستید که نمی توانید از دستکش استفاده کنید، بهتر است یک شیشه روغن آرگان اصل مراکشی در کنار ظرفشویی خود بگذارید و پس از اتمام شستشو، روغن آرگان را به آرامی و به صورت چرخشی بر روی پوست دستها ماساژ دهید.

 

ماساژ دستها:

ماساز دستها، از پیر شدن آن جلوگیری می کند. هنگامی که دستهایتان را ماساژ می دهید، باید با ملایمت رفتار کنید. ابتدا دستها را چند دقیقه در آب ولرم قرار دهید و سپس یک تا دو قطره از روغن آرگان مراکشی اصل، کف دستها بچکانید و شروع به ماساژ از مچ به سمت نوک انگشتان نمائید. افراد بسیاری هنگام ماساژ دستهایشان، برعکس این روش عمل می کنند.

 

مانیکور انگشتان دست:

مانیکور باعث زیبایی دستها می شود. هنگامی که پوستهای اضافی دور ناخنها گرفته شود، خطرات اختمالی از عفونت ناخنها از بین می رود. به خاطر داشته باشید که مانیکور نمودن باید یک ماه درمیان انجام شود. مانیکور نمودن بیش از اندازه، خطر عفونت و آسیب رسانی را بالا می برد.

 

دلیل پیری دستها
علت پیر شدن پوست دست و درمان آن

 

درمان ترکهای دست:

ترکهای دست، اغلب در زمستان اتفاق می افتد. ترک دستها باعث پیرشدن دستها می شود. برای حفاظت از دستها در برابر ترک، باید آنها را در برابر سرما محافظت نمائیم. چنانچه پوست دست شما ترک خوردگی داشت، با روغن آرگان یا کرمهای مرطوب کننده، آن را درمان نمائید. روغن آرگان اصل مراکش، ضمن درمان ترکهای دست، آروماتراپی نیز انجام می دهد و حس خوبی برای شما ایجاد می نماید.

 

سخن آخر این که:

با مراقبت از دستهای خود، میتوانید از پیری دستها جلوگیری کنید. یکی از راه های مراقبت، پوشیدن دستکش در هنگام استفاده از مواد شیمیایی مانند مایع ظرفشویی یا لباسشویی می باشد. روشهای دیگر مراقبتی را در مطالب بالا ذکر نمودیم.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*