همه چیز درباره واریاسیونها

کاربرد واریاسیون در رنگ

واریاسیون چیست؟

هنگامی که می خواهید سایه های زیبایی در رنگ موی خود ایجاد کنید، از واریاسیون استفاده نمائید. واریاسیون نوعی رنگ مو است که بسیار خالص تر از رنگ می باشد. به دلیل خلوص واریاسیونها، از این مواد به مقدار بسیار کم استفاده می شود.

استفاده از واریاسیون در رنگ مو، می تواند به جهت از بین بردن زردی و قرمزی مو، سایه انداختن بر روی مو، رنگساژ، سه بعدی نمودن مو و در نهایت، زیبایی شگفت انگیز مو استفاده شود.

 

میزان استفاده از واریاسیون:

حداقل اندازه استفاده از واریاسیون، یک سانت و حداکثر آن ده سانت است. این میزان از واریاسیون، در داخل رنگ ریخته می شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود. اگر مقدار واریاسیون را زیاد در نظر بگیرید، رنگ تیره می شود. حتی اگر میزان مکث در واریاسیون را زیاد کنید هم، واریاسیون تیره می شود. به یاد داشته باشید که هیچگاه واریاسیونها را به تنهایی استفاده نکنید زیرا رنگ آن پایدار نخواهد بود.

 

کاربرد واریاسیونها در رنگ:

واریاسیون زرد: اگر میخواهید رنگ موی شما تن طلایی بدهد و از تن طلایی خوشتان می آید، این واریاسیون را در تمامی رنگ مو هایی که استفاده می نمائید، بریزید.

واریاسیون سبز: اکثرا دکلره ها و رنگها، قرمزی دارند. موهای نژاد ایرانی نیز کمی رنگدانه های قرمز نارنجی دارد. این واریاسیون برای از بین بردن قرمزی مو می باشد. پس به یاد داشته باشید که این واریاسیون را هیچگاه با رنگهای قرمز، نارنجی و … استفاده نکنید.

واریاسیون نقره ای: شاید متوجه شده باشید که پایه بیشتر دکلره ها زرد و نارنجی است. گاهی بر روی رنگهای خود برای از بین بردن تناژ مزاحم زردی و نارنجی، باید واریاسیون نقره ای استفاده کنید. این واریاسیون همچنین می تواند شاین و براقیت خاصی به موها بدهد.

واریاسیون خاکستری: اگر از زردی موهایتان راضی نیستید یا مایلید رنگ موی شما زردی از خود به جا نگذارد، واریاسیون خاکستری ضد زردی مو می باشد.

واریاسیون آبی: اکثرا دکلره ها رنگ نارنجی زننده ای بر روی موها به جا میگذارند. خنثی کردن رنگهای تن نارنجی، نیاز به واریاسیون آبی دارد.

واریاسیون قرمز: استفاده از این واریاسیون جهت زیباتر شدن رنگ مو شرابی و براق تر کردن رنگ مو و همچنین ترکیب با رنگهای گرم توصیه میشود.

 

واریاسیون صفر تا صد
آنچه در مورد واریاسیون باید بدانید

 

چطور عدد درستی از مقدار واریاسیون به دست آوریم؟

اگر میخواهید بدانید چند سانت از واریاسیون مورد نظر خود استفاده کنید، از قانون دوازده آر یا R12 استفاده کنید. با یک مثال می توانید این قانون را به خوبی دریابید.

مثلا اگر شما از رنگ شماره 8 استفاده می کنید، قصد دارید از واریاسیون سبز استفاده کنید، می توانید عدد رنگ را از 12 کم کنید تا مقدار واریاسیون به سانت بدست بیاید. 4=8-12 یعنی می توانید از واریاسیون به اندازه چهار سانت استفاده کنید. مقدار واریاسیونهای فرعی مانند نقره ای همراه با سبز را نصف در نظر بگیرید. یعنی وقتی واریاسیون سبز به اندازه 4 سانت استفاده کردید، نقره ای به اندازه 2 سانت استفاده کنید.

نکته مهم: به کار بردن عناوینی مانند یک نخود یا یک بند انگشت در محاسبه مقدار واریاسیونها اشتباه است.

توجه کنید: برای ایجاد شاین و زیبایی در رنگ مو، علاوه بر واریاسیون، می توانید از انواع احیا کننده های مو استفاده کنید. احیا کننده هایی مانند میراکل، پلکس، روغن آرگان و …

 

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*