با این کارها ناخنهای خود را تقویت کنید

مراقبت از ناخنها

با این کارها ناخنهای  خود را تقویت کنید.

همانقدر که مراقبت از پوست مهم است، مراقبت از ناخن هم اهمیت دارد. پوست، مو، ناخن و تمام اجزای بدن ما که هنگام صحبت با طرف مقابلمان در معرض دید او قرار میگیرند، در برداشت شخصیتی ما موثرند. در این مقاله قصد داریم در مورد مراقبت از ناخن، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بهترین روشهای مراقبت از ناخنها را در این مطلب برای شما قرار داده ایم تا اگر تا بحال با ناخنهایتان مشکل داشته اید، از این به بعد داشتن ناخنهای زیبا را تجربه کنید. با ما همراه باشید.

 

آبرسانی به ناخنها اهمیت زیاد دارد.

ناخنها هم مانند پوست، نیاز به آبرسانی دارند. زمانی که آبرسانی به پوست انجام نمی شود، پوست، خشک و شکننده می شود. ناخنها هم به همین روال عمل می کنند. یکی از کارهایی که به مراقبت از ناخن نسبت می دهند و اهمیت بسیار بالایی دارد، آبرسانی است.

همواره کرمها یا روغن های مرطوب کننده دست و ناخن همراه خود داشته باشید. هر زمانی که احساس خشکی پوست دست به شما دست داد، آن را به تمام قسمتهای دست و ناخن بمالید، چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود. البته نوشیدن آب و مایعات سالم مانند دوغ را هم فراموش نکنید.

 

مداوم از لاک ناخن استفاده نکنید.

لاک ناخن همانقدی که زیباست، مخرب است. برخلاف نظر عموم که معتقدند لاک زدن باعث استحکام ناخنها می شود، متخصصین معتقدند که استفاده همیشگی از لاک ناخن، استحکام و سلامت آنها را به خطر می اندازد.

اگر اصرار به لاک زدن دارید، از لاک مرغوب استفاده کنید. به دنبال بهترین برندهای لاک ناخن باشید. با این کار، حداقل آسیب را به ناخنهایتان وارد می کنید.

 

ناخن شکننده
رشد و درمان ناخنهای شکننده

 

استفاده از شوینده ها و آسیب به ناخنها:

انواع صابون یا مایع دستشویی با پی اچ های متفاوت، در صورتی که باعث خشکی دست شما می شوند، بزرگترین آسیب برای ناخنها محسوب می شوند. سعی کنید از صابونهای کرمی استفاده کنید. اکثر مایع دستشویی هایی که در اماکن عمومی در اختیار شما قرار می گیرند باعث خشکی دست و ناخن شما می شوند.

 

کاشت ناخن چه آسیبی به ناخنها می زند.

کاشت ناخن الزام در خراشیدن سطح ناخن دارد. در حقیقت شما لایه طبیعی سطح ناخن را میتراشید و به جای آن لایه ای مصنوعی قرار می دهید که احتمال عفونت را بالا می برد. اگر این کار به شما روحیه می دهد، سعی کنید گاهی به ناخنهایتان استراحت بدهید و مدام کاشت ناخن انجام ندهید.

 

استفاده از دستکش را فراموش نکنید.

اکثر خانمها به خصوص خانمهای خانه دار، عادت بدی دارند! این عادت مربوط به عدم استفاده از دستکش است. ناخنها، پوست دستها و … در اثر برخورد با آب گرم و سرد، انواع شوینده ها و مواد شیمیایی، دچار خشکی و شکنندگی می شوند. حتی اگر موارد ذکر شده در عناوین بالا را رعایت کنید ولی دستکش نگذارید، دستها و ناخن خود را دچار بیماری می کنید.

 

ناخنها را ویتامینه کنید.

ویتامینه کردن ناخنها با خوردن قرصهایی که ویتامین بی و سی دارند و مواد معدنی مانند زینک، عالی است. البته اگر گاهی هم ناخنها را در آب لیموی تازه قرار دهید، آنهارا زنده و سرحال می کنید.

 

 

 

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*