عمده ترین دلایل ریزش موی خانمها

درمان ریزش مو

عمده ترین دلایل ریزش موی خانمها:

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که موهایتان را با کش بالای سرتان می بندید(به اصطلاح دم اسبی) یا شاید میانه تان با کلیپس و بافت مو بهتر است. به هر صورتی که موهایتان را جمع می کنید، باید مراقب سلامت موها و آزاد ماندن ریشه موهایتان باشید.

آسیب دیدن ریشه موها باعث ریزش آنها و همچنین بوجود آمدن عارضه های گوناگون در موهایتان می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مطالبی برای یادآوری شما عزیزان فراهم کنیم تا با مطالعه آن به اشتباهات رایجی که اکثر خانمها دارند، پی ببرید. با ما همراه باشید شاید یکی از این دلایل علت ریزش موهای شما باشد.

 

ریزش مو به دلیل آلوپسیای کششی:

شاید بیشتر افرادی که موهای بلند دارند، در طول روز موهای خود را به صورت بافت یا دم اسبی پشت سر خود ببندند. این کار یکی از دلایل ریزش موها است. هنگامی که موها را به این نحو می بندید آلوپسیای کششی ایجاد شده و ریشه ها سست می شوند. سستی ریشه باعث ریزش مو می شود.

این نحوه بستن موها نه تنها باعث ریزش موها، بلکه باعث شکستگی در ناحیه ای نزدیک ریشه می شود. این نوع شکستگی نیز باعث ریزش مو در ناحیه مورد نظر شده و ظاهری نه چندان مناسب یک خانم، به موها میدهد.

 

آلوپسیای بعد از زایمان:

 ریزش موها به دلیل بارداری و پس از زایمان بسیار شایع است. این نوع ریزش موها نهایتا سه تا شش ماه طول می کشد. در این دوران، مادر باید از انواع روغنهای تقویتی نه چندان چرب مانند روغن آرگان استفاده نماید. به دلیل ازدیاد روغن آرگان تقلبی، به خاطر داشته باشید، در انتخاب آن دقت کافی به عمل آورید. روغنهای آرگان تقلبی  می تواند به کودکی که از شما تغذیه می کند، آسیب برساند.

 

ریزش مو با مصرف قرصهای ضد بارداری:

تعداد اندکی از خانمهایی که قرص ضد بارداری مصرف می کنند، دچار ریزش مو می شوند. این نوع ریزش گاهی ممکن است پس از قطع قرصها اتفاق بیفتد. مدت زمان این نوع ریزش موها، بین دو تا سه ماه است. حدود شش ماه پس از قطع ریزش موها، موها مجدد شروع به رویش می کنند.

 

ریزش مو به دلیل رژیمهای لاغری:

امان از رژیمهای بی پایه و اساس لاغری. رژیمهای عجیب لاغری می توانند پروتئین بدن را به حداقل مقدار ممکن برسانند. در این زمان است که ریزش موها اتفاق می افتد و پوست صورت چین و چروک پیدا می کند و …. سعی کنید در زمانهایی که بدنتان از کمبود پروتئین رنج می برد، از مواد غذایی غنی از پروتئین مانند گوشت مرغ و ماهی و چهارپایان، حبوبات، تخم مرغ، شیر و دیگر لبنیات استفاده کنید. استانداردترین رژیم لاغری را میتوانید نزد متخصصین تغذیه تجربه کنید و چنانچه دسترسی به متخصص تغذیه ندارید، می توانید از رژیم (M.B.D) کمک بگیرید.

افرادی که گیاه خوار هستند، اغلب به کمبود پروتئین دچار می شوند. اگر از این دسته افراد هستید، میزان پروتئین بالا مصرف کنید.

 

دلیل ریزش موها در خانمها
برای درمان ریزش، مراقب سلامت ریشه مو باشید.

 

 ویتامین ضد ریزش مو:

تا به حال ویتامینی که خاص رشد یا تقویت مو باشد، بطور جداگانه معرفی نشده است. تمام ویتامینهای مورد نیاز بدن برای رشد و ضعف موها موثرند. مواد معدنی مانند روی، منیزیم، منگنز و … در رشد و تقویت موها بسیار موثرند.

 

جهت تقویت و جلوگیری از ریزش موها، محصولات توصیه شده ما……

 

آلوپسیای طبیعی زنانه:

بیشتر خانمها با بالا رفتن سن، دچار ریزش موها می شوند. این حالت همان طاسی موی مردان است که در زنان هیچ گاه به طاسی نمی انجامد. این نوع ریزش پس از یائسگی اتفاق می افتد. هر چه سن بالاتر برود، این نوع ریزش بیشتر می شود. ریزش مو به این سبک، معمولا ارثی است.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*